röntgad och klar...

Steg upp klockan fyra i morse. Hade ställt klockan för de där toilaxtabletterna gör inte så mycket väsen av sig på min mage. Jag måste upp och gå omkring och massera magen lite och så får jag helt enkelt sätta mig på dass då och då och helt enkelt göra det du måste. Har kanske blivit immun eller nåt...



Körde själv till sjukhuset men var lite matt måste jag erkänna. Kom in en hel kvart innan utsatt tid och självaste röntgenundersökningen gick väl bra. Ser ut som en narkoman eller nåt i mina armar. Ställde upp som försökskanin igår då en läkarkandidat ville öva på att sticka. Jag skulle ju ändå ta ett kreatinin inför röntgen idag. Fyra ggr stack de innan det gick vägen och idag satte de en pvk för att kunna spruta kontrast. Tur att man inte ska gå på fest iallafall med de här blåmärkena...



Gick raka vägen ner om pressbyrån och köpte mig den där frallan och sedan upp på jobbet och käkade den. Tänkte att det var bäst med lite mat innan man satte sig bakom ratten igen. Skönt att undersökningen är gjord iallafall. Nu är det bara att hoppas att där inte finns någon sten....

Solen skiner men det är ungefär en 6-7 minusgrader och ta mig tusan...det snöar!!!! Skulle så gärna vilja köra ner till Falsterbo och fota den förlorade stranden. Elias vill inte följa med utan vill hellre leka med kompisar. Igår var Mats och han och bowlade och såklart en runda på mc donalds....är det februarilov så är det. Får kanske köra dit en runda själv eller så får det bli i em när Mats kommer hem...


Kommentarer
Postat av: nettan

hej du ..vad har du hittat på med magen eller det var nåt planerat.. läste sten .. njur elle gall sten .. kram

2011-02-23 @ 08:28:16
Postat av: susanne

har ju haft problem med njursten i flera år...första gången när jag väntade Fredde. Sist var för ett och halvt år sedan då hade jag en bamsesten som var nästan 3 cm!!!!!!!!!!!!! blev tre sprängningar...och nu vill jag kolla så det inte är på gång igen...kram kram

2011-02-23 @ 19:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0