myggbett..regn..och sista semesterveckan är här...

I lördags sken solen på en blå himmel...Såg ut att bli en underbar dag i Falsterbo och alla skulle dit....Johnna och Jerry skulle köra själv. Malin och Fredrik åkte med oss och dessutom så skulle Roger, Tina och Rasmus dit...

Lagom framme så tornade molnen upp sig och det var kolsvart ute på havet. Jag gick en liten runda för det var varmt och skönt iallafall...När jag kom tillbaks så kom mina föräldrar och Johanna och Jerry....dessutom så kom tusentals blodtörstiga ilskan myggor!!!! Helt galna var dem....alla kom på en gång!!! Vi kunde helt enkelt inte vara kvar utan det var bara att packa ihop och så körde vi in en runda i skanör....Johanna och Jerry körde hem och Malin och Fredrik tog bussen från skanör....



Vi andra stannade på riktigt god middag...fläskfilé med kokt potatis och både brun sås och grönmögelostsås....mmmmm

Igår söndag blev det bara en tur till nova...inget kul väder... förresten, Elias skadade sin lilltå igår när han sprang och busdae med storebror på stranden...inte konstigt att han hade ont!!!



Och jag hade riktigt ont i min vänsterarm efter två myggbet...mycket giftiga myggbett måste det varit...







Idag påbörjade vi vår sista semestervecka med en promenad till coop....lite sol och lite moln...blandad kompott!!!

Vi satte oss i bilen och tänkte eg köra till åhus men vi körde till ystad istället...stannade bara längs vägen och hittade en jättefin plats helt för oss själva... en och en halv timmes sol blev det och så tog molnen över igen och våra magar knorrade efter mat. Körde till  byakrogen i Blentarp och käkade, och sedan vidare hem till Ann-Mari och Janne. Det blev bara en snabb visit eftersom Ann-Mari hade rsvimmat och sllagit upp ett riktigt stort jack ovanför ögonbrynet som behövde sys...Hon hade vägrat, men efter att jag kollat det så var det bara att se till att de kom iväg till akuten i ystad....stackars!!! hopps det går bra...de skulle höra av sig när de kom hem igen....


















Kommentarer
Postat av: Annica A

Det var inga dåliga myggbett!!! Hoppas Elias tå är bättre.

Härliga bilder :) Kramis

2011-08-09 @ 00:23:25
Postat av: Anonym

Inget vidare med såna där myggbett,jag vet hur det är.Har du Xylocainalva hemma?Fina bilder från Ystad,men vad har Elias gjort med sin tå?

2011-08-09 @ 15:10:13
Postat av: susanne

nej, de gör ont!!!!! Elis råkade sparka sin tå i fredriks fot när de busade...

2011-08-09 @ 17:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0