grisfest...

Nu var det lite bloggtorka igen...men nu är jag här igen. Inte för att jag vet om nån bryr sig men iallafall...

Jag har ju inte jobbat helg sedan i nov månad förra året pga att Susanna bröt sin fot. Nu är hon igång igen och sommarsemestrarna är över så nu är det dags. Kändes konstigt ,men mest kul faktiskt. Har saknat patientkontakten även om det har varit skönt att vara ledig på helgerna när resten av familjen är ledig. Det gick väldigt bra att jobba , men jag mjukstartade eftersom jag började med att ta sem idag söndag. Nämligen så att det var grisfest igår i nordanå som villaföreningen ordnat...

Började klockan fem med lite mingel och välkomstdrink. Jättefint hade de ordnat det med trägolv och stort rejält tält med plats för hundra personer. Fantastiskt god mat och massor av goda tillbehör....olika grönsallader, pastasallad, potatissallad, potatisgratäng, rösti, helstekt gris, kyckling, korv, varma och kalla såser, bröd och smör....Som tur var så hann vi äta innan regnet satte igång....och som det regnade sen!!!! Det blev till att dansa inne i tältet istället för ute på dansgolvet, men det gick bra det med. Myggorna var på hugget och det kliar både här och där vill jag lova....Dyngsura av regnet blev vi när vi traskade den lilla biten hem från gamlegård, men det var det värt efter en mycket trevlig kväll...

Vaknade med världens huvudvärk i morse och inte kan jag skylla på alkoholen för det blev inte mer än tre cider på hela kvällen...Inte gjort så mycket idag. Tvättat och plockat fram lite saker till resan bara. Ganska skönt ibland att bara vara....inte ens en promenad har det blivit idag....

Glömde förresten att berätta att i fredags var Fredrik och Malin på maskerad. Fredrik var Peter Pan. Han blev hur fin som helst och vann pris för bäst utklädda kille haha....har ingen bra bild på honom men det kanske kommer sen...


Kommentarer
Postat av: ann-mari

Det blev ju en trevlig fest,synd att det skulle regna.

2011-08-29 @ 10:24:25
Postat av: Roger Kristiansson

2011-08-30 @ 00:04:48
Postat av: Anonym

2011-08-30 @ 00:05:56
Postat av: Roger Kristiansson

2011-08-30 @ 00:06:45
Postat av: Marie

Klart vi bryr oss...kul att läsa om vad som händer.Är inte lika flitig själv!!!Fredrik som Peter Pan.....hans långa ben i gröna trikåer,hihi.....;)

2011-08-31 @ 17:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0