ännu en gång...

Ja, det är sant!!!! Ännu en gång har en kaja lyckats ta sig ner i skorsstenen till vår öppna spis. Krafsade för sitt liv lät det som...Jag började montera ner innerstenarna för att kunna se fågeln. Precis som förra gången....skulle inte förvåna mig om det är samma kaja som sist...nä, det tror jag inte.

Vi lyckades få ner den från gallret och stänga till luckan, men det är sedan som problemen började. Naturligtvis så slank den förbi och ut bakom öppna spisen. Mats försökte mota den från ena sidan och jag stod beredd från andra sidan med en handduk....lättare sagt än gjort. Så fort den började flaxa så blev man ju vettskrämd. Vet inte vem som var räddast....kajan eller vi...haha Till slut så flög den upp ovanför spisen och tog ett varv i vardagsrummet medan alla skrek och sprang runt. Landade  till sist i fönsterkarmen så Mats lyckades få upp fönstret så den flög ut i frheten...nu hoppas jag att vi slipper fler besök i skorsstenen..



här har vi den lille rackaren...





räddningsaktion pågår...

I morgon är Mats ledig och jag ska jobba halva dagen.....sedan är det PÅSKLOV!!!!! Långfredag är vi bjudna till Ann-Mari och Janne och på påskafton kommer mina föräldrar hem till oss...

Det har ju utlovats sol och värme hela påskhelgen så det är bara att hoppas att allt stämmer...underbart!!!

Hej svejs...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0