helgen förbi..ny vecka och en födelsegris...

Helgjobbet är förbi. Gick jättebra, trots att jag jobbat mycket i veckan.
 I lör kväll var Mats och jag bjudna till hypoteket i Lund för att han jobbat 25 år inom posten. Ganska mycket människor...19 st som skulle få presenter då Mats ju var en utav dem och så massor av chefer och anhöriga såklart.
 Efter mingel, utdelning och fotografering så var det dags för mat. Det var naturligtvis bordsplacering, vilket inte är det allra roligaste jag vet, men det gick ganska bra faktiskt. Vi hamnade iallafall vid samma bord. Maten var superb!!!! Bland det godaste jag ätit. Nya viner till varje rätt (trist för mig som chaufför, men jag skulle ju jobba tidigt nästa morgon)
Till förrätt var det lite olika små snittar med, skagenröra, tonfisktartar och löjrom. Huvudrätten var dovhjort,...vilket underbart kött!!! Potatiskaka med västerbottenost, en hjortfärskorv lindad med lufttorkad skinka, brysselkål, kantareller och karljohan. Till det en mycket god sås. Som en mellanrätt innan desserten fick vi en god ost med hemlagad vanilj och tomatmarmelad och slutligen som grädden på moset blev det chokladfondant med vaniljglass och rosrtade hasselnötter.







Igår var det måndag, ny vecka och sist men inte minst Mats födelsedag. Jag hade gjort tre olika goda pajer med sallad som vi åt när alla kommit hem efter skola och jobb. Sedan blev det såklart presentöppning. På kvällen var Mats och jag på bio i lund och såg en film som hette hämden med Mikael Persbrandt. Jättebra film som jag varmt kan rekommendera. En riktigt mysik kväll blev det och Mats verkade nöjd med sin dag...love you....



Tisdag idag och ännu en ledig dag. Solen har lyst på en klarblå himmel ända sedan i morse. Startade dagen med en morgonpromenad...fantastiskt väder!!! Knappt att man ville gå in, men ibland är man tvungen att göra saker inomhus....även om städa inte tillhör min favorisyssla precis...men det känns naturligtvis bra efter att det är gjort.

Nu är jag klar med städningen inne och tänker gå ut och fortsätta ute i trädgården....solen lyser fortfarande!!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Låter som en riktigt delikat middag det där :)

2010-10-26 @ 18:36:11
Postat av: annmari

hade ni trevligt på festen

2010-10-27 @ 10:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0