ny vecka...skolstart för barnen...

Det gick bra att "natta" Elias igår. Tog bara 20 min ungefär sedan sov han som en liten björn. Vid tvåtiden kom han tassandes och undrade om han inte kunde få ligga hos oss för han hade ju faktiskt lite fjärilar i magen eftersom skolan skulle börja idag...vad säger man då...det var bara att låta honom smyga upp i vår säng. Somnade som en stock och vaknade inte förrän klockan ringde 06.45. Gick förvånansvärt bra i morse. Inte ett ord om att han inte ville till skolan, men de där fjärilarna var ju kvar...Dessutom skulle ju ju storebror också åka med skolbussen. Kändes nog ganska bra...duktiga kille!!!



Förenade nytta med"nöje" I morse och gick till coop och handlade. Hade följe en bit med Johanna för hon skulle till bussen. Blåste svinkallt även idag. Som vanligt handlade jag lite för mycket så det blev ganska tungt att bära på vägen hem...

Har samlat oss och försökt vara lite ordentliga igen med att skriva matsedel för varje vecka och så får barnen väljs vars en dag. Idag har Fredde valt och det blir spagetti med köttfärssås och rårivna morötter...

Nu har vi ätit och skoldagen hade gått utan minsta problem....puh! Men det kunde slutat illa för efter gympan hade han lagt en snygg vurpa i duschen och slagit huvudet. Kan inte känna någon bula och han är lika pigg som vanligt...

Imorgon är det dags att jobba igen, men det blir bara halva dagen för jag ska till tandläkaren också. Lagade ett hål i nederkäken  för ett par mån sedan. Har inte lagat en tand sedan jag gick i skolan. Hade inga besvär av det där hålet men var ju tvungen att laga det eftersom det var djupt och satt precis vid en nerv. För första gången i mitt liv fick jag använda bedövning. Tyckte det gjorde skitont rent ut sagt ändå när de borrade. Allt var frid och fröjd, men efter två månader gjorde det ont varje gång jag tuggade på höger sida. Har tuggat med enbart vänster nu i ett par mån...hoppas att de bara kan fylla på med mer lagning eller nåt så de inte beh göra om allt igen...



natti natti...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att det gick bra på 1:a skoldagen!!!!

2010-01-11 @ 20:50:10
Postat av: annmari

det var ju skönt att det gick bra med Elias.

2010-01-12 @ 09:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0