en helt ledig orörd dag...

Igår åkte Mats till Göteborg och Skövde med jobbet. Gillar inte att de ska köra bil så långt, ännu mindre eftersom det är den här årstiden med snö och halka. Idag ska de köra hem. Ska bli skönt att ha hela familjen samlad igen...

Idag är jag som sagt ledig och hela dagen står till mitt förfogande. Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp den....tänkte både träna, baka, handla....gillar att träna direkt på morgonen , men lite läskigt att vara där ensam såhär tidigt på morgonen och kanske Mats också hade velat träna...vi får se hur jag gör....jag börjar iallafall med frukost för det kurrar i magen.

 k-special red berries...mmmmmm....

Det blev så att jag fick börja med att köra och handla....flingorna och mjölken var visst slut. Pengarna rullar iväg, denna månad mer än vanligt såklart med tanke på alla julklappar som ska köpas, julmat och allt som ska bakas och fixas....

Tänker ibland att det skulle vara skönt att skippa allt vad klappar, pynt och granar heter och istället resa iväg till värmen med familjen och bara vara....slippa all stress.....det tycker jag låter underbart!!!!! men samtidigt tror jag att man skulle känna sig snuvad på julen...eller inte.....vem vet....



Mamma och far har iallafall bokat en resa till teneriffa slutet av januari....hotellet ser verkligen fint ut.....skönt att ha något att se fram emot i kylan...

Nu ska jag hänga upp en maskin tvätt och sedan ska jag faktiskt baka....nästa problem: Mandelmusslor eller Marias sweets först ...eller kanske knäckebröd????? haha....

Det blev mandelmusslor (första gången jag provat det ) i Mats mormors gamla formar. Vet att det kan vara problem att få ut dem men det gick på ett kick....inte en enda gick i kras. Mycket nöjd med resultatet, men smaka dem får vi vänta med till jul och då med vispgrädde och sylt....mmmmm....

Gjorde även Marias underbara sweets med mandel. De står just nu och stelnar till i kylen och jag hoppas att de blir lika fina och goda som när Maria gör dem. Även dessa ska avnjutas till jul....

bilder utlovas!!!

här kommer dem!!!



mandelmusslorna...



sweetsen...

och tro det eller ej...men jag gav mig även på att baka knäckebröd. Trodde aldrig att degen skulle ta slut. Höll nog på i minst fyra timmar. Det går jag nog inte på fler gånger...puh!!!



Mats är hemma hos oss igen och sover sött i soffan. I morgon är det dags att jobba igen...

god natt, god natt...

Kommentarer
Postat av: Marie

Behöver jag göra ngt godis?Du har ju redan gjort en massa.....fast det är kanske redan slut :)Jag prövade ngt nytt förra året....lättsötad äpplemos i mandelmusslorna o grädden smaksatt med kanel.....gott!!!!!

2010-12-15 @ 15:47:05
Postat av: annmari

va flitig du är men idag har jag bakat bröd o 40 st.bullar har också gjort mandelmassa med nougat. Så jag har också varit ganska duktig tycker jag.

2010-12-16 @ 15:21:25
Postat av: susanne

Marie: jag har nog lite över till jul, men du får gärna göra kolor för det har jag inga. Skulle du kunna tänka dig att baka ditt grova bröd också?

Ann-Mari: bara man får göra det när man själv har lust så. Det var inte illa allt du bakat du med....

2010-12-16 @ 16:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0