nattbad....

Då var jag äntligen tillbaks till livet igen....hemska dagar!!! Tror inte längre att jag fått nån hemsk blåssjukdom och att minst hela benet ska trilla av....gissa vad som hände???? Hade läst om nån hemsk åkomma där man fick nya blåsor som bara poppade upp utan förvarnig och de såg väldigt lik ut just min blåsa....vad tror ni händer en kväll just när Mats och jag ska gå och lägga oss??? Vade ser jag??? samma ben fast längre upp på utsidan av knät ett nytt bett!!!! Gissa om jag fick panik!!!! Baddade med alsol och sprang upp flera ggr under natten för att kolla om det bildats någon blåsa....men inget hände...det höll sig ungefär likadant....sov nog inte mer än två timmar på hela natten...bara att kliva upp iallafall....

Googlade varje ledig minut på jobb och ringde både hudmottagningen och läkemedelsverket om man möjligtvis kunde få såna vattenblåsor av Loratadin....pollenmedicinen, men det trodde de inte...men visst kunde man få konstiga saker i huden ibland av läkemedel. Jag hade ju iallafall regerat på antihistaminet med huvudvärk och trötthet så jag slutade att ta den....

Väl hemma på em forsatte jag söka efter svar på mina undringar i googlevärlden...råkade hamna på en sida där det stod om vägglus och loppbett...Tyckte inte att det stämde exakt, men plötsligt fick jag ögonen på en bild där det var en massa bett varav ett var just en vattenblåsa.....var skulle jag då fått de där hemska betten....

Dagen innan betten var vi ju på fest och eftersom det ju ösregnade stod killarna ute unde parasoll och grillade. De har ett gammalt skjul som ska rivas och just där stod alla killarna. Eftersom det just nu under sommaren och hög luftfuktighet så frodas just såna här hemska blodsugare....Antar att de fastnat på killarnas jean och sedan när vi dansade så hoppade de glatt över till mina bara ben och bet lite......äckligt!!! Undrar om de andra tjejerna också blivit tuggade på????  Gissa om jag andades ut...vad är väl ett par loppbett i jämförelse med alla andra hemskheter som finns ute i vår värld????



såhär såg första bettet ut som blev en båsa på ett par timmar från att ha sett ut som ett myggbett..



och efter 6 dagar ser det ut såhär....ingen vätska kvar...ingen klåda  men skiftat i färg...

det andra på knät ser ut såhär:



Igår hade jag ju Karin, Silvana oc Annica här hemma på lite kräftor, paj, ost, kex och annat gott....en mycket trevlig kväll!!!! Mycket prat , sång, skålade och vi tom badade i poolen....superhärligt!!!! Tack tjejer för att ni förgyller mitt liv!!!!















I morse gick Mats och jag till coop och köpte frallor medan Elias cyklade med oss hela vägen. Han har blivit riktigt duktig nu...

Solen sken så vi körde ner till falsterbo men efter en halvtimme på stranden blev det helt igen mulen...ganska avkopplande iallafall. Mats och Elias badade två ggr men jag och Johanna stod över... mormor ocjh morfar kom också ner en stund men sedan gick vi upp till husvagnen istället...

Idag blir det bara rester från gårdagen till middag....känner för en riktig slappedag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0