telefonsamtal från Lund guch...

Idag trodde jag att mitt hjärta skulle stanna....Fick telefonsamtal från guch i Lund en ssk som hette Karin. Ja, nu är det så att det börjar dra ihop sig för ditt ingrepp och jag håller på att samla ihop ett team som ska arbeta med dig.....
jaha...ähhhh...Vad är det för ingrepp du pratar om ? Nu får du nog ta det lite lugnt...är det kateten i ljumsken som ska täta hålet i mitt hjärta eller vad pratar du om???
Ja, just det...fortsatte hon och det var ju ett ganska stort hål men vi ska göra ett försök.....
jag vet inte hur mycket mer jag hörde....alltså, jag har inte fått någon information överhuvudtaget sedan jah var på undersökning i april mån.....
Inte det, nähä men du kan gå in på vår hemsida och läsa lite och så kan du ju alltid ringa om du undrar över något...Passar det bra i mitten av november?
.....alltså, jag fyller 40 år då och vi ska förmodligen åka bort då savarade jag..
.ja, men då är det kanske bättre i slutet av nov istället...Hon pratade på som om det gällde att dra ut en tand eller något och för mig kändes det nästan som om att är det nu man ska somna och aldrig vakna upp igen....hela jag skakade...
Ja, du ska sövas under ingreppet och så ska du göra ett invändigt ultraljud samtidigt som du är intuberad och så gör vi ett försök och täcker det inte bra då så provar vi med nästa storlek och så får vi hoppas att det funkar...
Jag tror att jag blev helt matt...kändes som att verkligheten hann ifatt mig och rädslan håller mig i ett stadigt grepp....gråter, gråter, gråter i min ensamhet....


Kommentarer
Postat av: marie

Usch vad jobbigt det låter.Tänker på dej!!!KRAM<3

2009-09-28 @ 13:55:44
Postat av: Annica

Amen vilket sätt att ringa och tala om det så!!! Inte klokt ju... Känns ju som att de har missat att boka in ett möte med läkaren som först skulle tala om allting för dig... och sen att säga att det är ett stort hål men vi ska försöka... Blir arg bara jag läser det! Vilken känsla det måste blivit för dig...

Kram kram kram

2009-09-28 @ 22:30:32
Postat av: susanne

Inte roligt....många tankar....

2009-09-29 @ 07:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0