söndag och höst...

Har haft problem med magen i helgen. Ont i magen och illamående, men känns mycket bättre nu. Elias har fått världens hemskaste hosta men har sovit ganska lugnt i natt. Värre var det igår natt då hostade han precis hela natten. Tror att jag sov kanske totalt två timmar eller nåt. Tur att jag är ledig mån tis om han skulle behöva vara hemma från skolan. Han får hostmedicin, sån där Lepheton Desenthol och sin andningsmedicin.

Igår var vi ju hembjudna till Micke för att fira hans 50 årsdag och Rebeccas 18 årsdag. Det var öppet hus så vi stannade bara en liten stund. Världens godaste cheesecakes!!!! En vanlig, en med dajm och en halloncheesecake...inte bra....men ibland får man synda!!!! Har inte vägt mig på en evighet men i morse så var det dags...och minsann, ett halvt kilo ner!!!! Jippie!!! 4 kilo sedan semestern slutade....



Mats och jag var ute på promenad i fm sedan var det bara att hoppa i badet och göra sig i ordning för att fira svärfar på byakrogen i Blentarp. Jättegod mat alltid!!! I dag blev det kycklingsallad med massor av gott och vitlöksbröd till det. Blev mycket makrigialosprat såklart eftersom de ju precis kommit hem. Verkade iallafall som de hade haft det skönt.... Kaffe och kaka blev det hemma hos Annmari och Janne sedan. Elias var inte riktigt i stöt. Hosta och lite feber nu ikväll. Han får vara hemma med mig i morgon när jag är ledig.

Jag hann med en kvällsrunda också, men nu får man nog kränga en pannlampa runt huvudet snart för det är såååå mörkt på kvällarna.

Bättre med magen men inte helt bra...har två lediga dagar kvar att kurera mig på...

natti natti...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0