ny vecka...

Uppe med Elias som snart ska iväg med skolbussen. Såååå mysigt när adventsljusstakarna lyser så fint i alla fönster.

Vi har förresten inte fått någon julgran i nordanå i år. Jag ringde kommunen i fredags och undrade var granen blev av. Nej, det blir ingen i år , fick jag till svar. Varför då, undrade jag såklart. Fick inget sådär riktigt tydligt svar men det var tydligen klydd med elen....vaddå klydd med elen. Vi har bott här i tjugo år och vi har haft gran varenda jul...vad är det som har förändrats i år...... Ja, det blir iallafall ingen, sade han. Kvittade vad jag sade så svarade han bara att det redan var bestämt. Mats ska också ringa dit i dag och så ska vi prata med ordföranden i vår villaförening. Vi är säkert dem som saknar granen mest eftersom den brukar stå utanför vårt hus på grusplanen. Alltid när det ska dras in så är det i nordanå. Vi betalar lika mycket skatt här som inne i staffanstorp och där har de minsann inte sparat in på julbelysningen.....grrrrrrr, blir förgrymmad!!!!



Ska ringa till Lund idag och höra om jag skulle kunna bli sjukskriven denna veckan. Ska ju jobba hela nästa helg dessutom och det känns lite häftigt bara 5 dgr sedan jag opererades. Jag mår jättebra annars men blir lite trött när jag tar i för mycket. Dessutom har vi ju så mycket tunga lyft på jobbet och det ska man ju helst undvika. Rent mentalt ska man också hinna bearbeta att de faktiskt varit inne och rotat i mitt hjärta....känns fortfarande obegripligt....

Har pratat med läkaren nu men det är bara att börja leva som vanligt. Tänker dock ta semester i helgen eftersom det är lite tyngre att vara ute i vården. Ska vara kordinator nu tis, ons ,tors....ganska skönt ändå att allt blir som vanligt igen...

Har varit ute och gått min promenad idag, för första gången på ett tag nu....härligt!!!


Kommentarer
Postat av: annmari



hoppas att du får en vecka till,synd om ni inte får någon julgran,det är ju inte så kul när man brukar se alla ljusen så fort man tittar ut på morgonen.

2009-11-30 @ 12:46:09
Postat av: marie

Vad är det för läkare som inte fattar vad ditt jobb går ut på.Tycker det e dåligt att du ska behöva ta av din semester!!!!Tråkigt med granen,men de sparar in på allt nuförtiden......

2009-12-01 @ 13:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0