Elias halsfluss igen...

Javisst var det halsfluss igen.....stackars barn. Mats fick en tid till honom på jorcentralen i lund. Lika bra att få pencillin så fort som möjligt, innan han smittar ner någon av oss andra. Jag har faktiskt ont halsen på ena sidan. Ska ta ett halsprov på jobb imorgon fall i fall. Elias själv är inte speciellt bekymrad och förvånansvärt pigg . När jag pratade med honom i telefon så frågade han: Jo, du mamma, jag tänkte på det. Får man bada i poolen fast man har halsfluss? Det var mest det han var orolig för.....


Jobbade till tre idag. Haft en bra dag på jobb även idag. Hann tom lägga in lite timlister och ob listor. Ska vara samordnare imorgon, så då känns det skönt att liga lite före. Man vet aldrig vad som kan hända. Idag var vi för lata för att laga middag så vi köpte pizza istället. Blir såååååå törstig när jag ätit pizza. Måste vara den salta degen eller nåt. Känns som om man skulle kunna dricka hur mycket som helst.

Elias svarar verkligen bra på pencillinet och redan nu ikväll var han lika pigg och glad som vanligt. Skönt! Imorgon jobbar både jag och Mats så Johanna och Fredrik har lovat att se efter honom. De är så duktiga.

En dag kvar att jobba sedan är jag ledig på tisdag. De har ju lovat soligt och varmt väder. Kunde ju varit skönt. Alla längtar efter svenska sommaren nu. Mina föräldrar är nere i Falsterbo. De ringde innan när de var nere och promenerade på stranden. Det lät så härligt när man hörde vågornas skvalp.

                                                               natti natti!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!



Så bra att ni har kollat det så han kunde få penicilin. Hoppas nu bara att ni andra slipper åka på samma. Imorron bär det av till Ullared för min del, ska bli riktigt roligt. Ska åka med min svägerska som jag tycker så mycket om.

Ha det så bra och hälsa så gott. Kram!

2009-06-14 @ 21:37:48
URL: http://varldenslyckligastemamma.blogg.se/
Postat av: Marie Boström

Hoppas han slipper vara sjuk mer nu.Men han skulle väl vara ledig från fritids över sommaren?Då slipper han alla baciller.Kram

2009-06-15 @ 11:53:35
URL: http://mmsansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0