och regnet bara öser ner...

Vaknade av att regnet vräkte ner och slog så hårt mot taket. Elias kom smygande nästan samtidigt. Låg och myste i sängen alla tre innan vi masade oss upp. Har precis ätit frukost. Låter inte klokt , men jag tycker att det känns riktigt mysigt med en sån här regndag....kanske man kan få gjort lite nytta inomhus . Det är så mörkt så man skulle kunna tända ett par ljus.....Tror jag ska börja med att ta mig an lite stryktvätt, sedan blir det nog både bröd och bullbak....

                                                                                                                                                  

Nu är det tvättat, struket, rensat skräp och kanelbullarna står på jäsning.... Fredrik har ju namnsdag idag och på onsdag är det Johanna....(tack Marie för att du påminde mig) Elias är hemma hos kompisen Hugo och leker. Det är favoritkompisen från dagis och fritids. De har inte lekt sedan sommarlovet började, så Elias har längtat jättemycket...

Verkar som om det slutat regna så det blir kanske en promenad till coop sedan för att handla hem lite ingredienser till grovbrödet som fattades. Slarvade ju i morse med promenad, men det kanske är förståeligt eftersom regnet öste ner...Undrar vad Mats har för sig där ute. Han sade nog vad han skulle göra men jag lyssnade nog bara med ett halvt öra. Sorry älskling....nu kom han. Han hade ju rensat ogräs på garageuppfarten, så var det!

Det blev en promenad. Just när vi börjat gå så kom det stora, svarta, tjocka moln , men vi hade tur och slapp regnet. Bakade Maries goda grova valnötsbröd också....och gissa om det doftar gott i Fam Palmérs hus ikväll.







natti natti...




Kommentarer
Postat av: marie

Ingen orsak.Jag har ju ett bra minne för sådant.

2009-07-18 @ 22:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0