Hemma igen...ont i fötterna!!!

Åh!!! Så kul vi haft det!!! Karin är underbar på alla vis....Jag mötte henne på jobbet i tis em. Kul att träffa alla arbetskamraterna!!! Tog bussen till centralen och vidare tåget till Carlshamn vid halv fem. Framme vid halv sjutiden. Strålande sol!!!! Vandrade en bra bit till Yvonne och Staffans hus....backigt till tusen!!! Säkert en 5 km....inte så farligt i vanliga fall, men med vanliga skor och packning så kändes det....Installerade oss och promenerade samma långa väg tillbaks till stan....båda med kurrande hungriga magar. Åt en jättegod middag på "hotellet" nere vid hamnen och delade en flaska jääääätegott rödvin Los tilos. Satt ute och pratade till elva innan vi litte smålulliga åter traskade hem på våra trötta ben. Många sovrum att välja på. Vi hade ju hela huset att välja på. Karin valde Yvonne och Staffans sovrum och själv checkade jag in i Felicias Hello Kitty rum. Somnade som stockar båda två och sov till nio följande morgon.


 
Satt och mornade oss ute i hängstolarna på balkongen. Knallblå himmel och strålande sol!!!! Åter en lång vandring till stan. Startade med en underbar frukost på ett café....tills brandkåren fick för sig att stanna två meter från vår uteservering och hissa en lift upp och ner så att ingen unde höra vad den andra sade. De stannade som tur var inte så länge....och tur var väl det. Efter frukosten startade vi vår shoppingrunda och besökte nog nästan varenda butik i hela Carlshamn. Tog varsin mjukglass på torget i halvlek och gissa vem vi fick syn på där mitt framför näsan på oss? Kommer ni ihåg FarmenChristina? jojo, hon bor visst i Carlshamn. På ännu tröttare ben vandrade vi hemåt med alla våra fynd på em. Satte oss i hängstolarna igen och slappade.

   sån här vill jag ha.....men var?
 
Packade ihop våra saker och började vår promenad till stan. När vi kommit en tredjedel på vägen så kommer jag på att min mobil låg kvar på balkongen!!! Bra Susanne!!! Bara att vända igen....jaja...ganska så kul i efterhand men inte just då, kan jag erkänna. Mest jag som gnällde ....snällaste Karin hon bara sade.....vilken tur att vi inte kom på det när vi gått hela vägen. En positivare kvinna får man leta efter....Började faktiskt att duggregna när vi traskade som backpackers genom Carlshamn så man såg ut som en pudel i håret när vi klev in på en restaurang för att käka innan vi skulle sätta oss på tåget mot Malmö. Vad gör väl det när man haft såååå trevligt. Tack Karin för två underbara dagar!!!!!





Då var man hemma igen....vaknade av att en nyvaken Elias kröp ner under täcket mellan Mats och mig. Fortfarande öm i tårna efter allt traskande. Regn och rusk så långt ögat når. Enligt kvällstidningen igår skulle det bli strålande sol på fredag....vi får väl se. Idag ska vi köra till Ikea.

Hemma igen efter snabbesök på ikea. Fixat lite i trädgården....men det är minsann inte så lätt när det stormar. Allt flyger omkring.....Ganska tålamodsprövande om jag säger så....

Johanna och Christopher är i Helsingör idag. De var tveksamma om de skulle våga för vädret såg inte så kul ut i morse. Bättrade på sig under dagen så de gjorde nog rätt som åkte.

Fredrik är och klipper sig nu. Jag bokade en tid i början av veckan och rätt som det var i fm så kom jag på att vi helt missat det. Fick ringa och dra en vals om att moppen inte ville starta. Han fick iallafall en ny tid , så han är där nu.

 stoooormm....

Nu är det jättemulet igen....synd om man ska få en så trist avslutning på sin semester. Imorgon skulle jag önska sol och värme för hela slanten så man kunde åka till falsterbo. Nu ska vi äta grillade kycklingspett och mumsiga tillbehör, men äta får man väl göra inomhus. Det började tom att regna så mats fick hissa ut markisen och ställa sig och grilla där.....

Tog det bara lugnt på kvällen. Gäller att koppla av nu sista versen på semestern....sedan blir det tre hektiska veckor på jobb för min del. Samordnare och ingen annan van som kan backa upp mig....usch!!! Lugn och fin....en dag i taget så ska det nog gå vägen.....

natti natti!!!                                                                                                                    





Kommentarer
Postat av: marie

Då har du fått motion så det räcker för flera veckor framöver.

2009-07-23 @ 10:25:19
Postat av: Anna

Heej! Det låter som att ni har haft det jättemysigt, ibland är det ganska skönt att åka iväg lite själv sådär.Tanken slog mig att ringa er, men så glömde jag att skriva upp nr innan vi åkte. Men gärna nästa gång, isf ringer jag innan. Ha en skön fredag! Kram och hälsa

2009-07-23 @ 22:07:02
URL: http://varldenslyckligastemamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0