minusgrader...

Första morgonen med minusgrader....bläääää, fick skrapa bilrutorna trors kupévärmaren.....men, men vad gör väl det....det är redan glömt. Tänker ofta på alla hemlösa och uteliggare vid den här årstiden. Jag fattar inte hur de överlever...själv gnäller jag för att jag fyser i kortärmat på jobbet...Tycker att det är så hemskt att det finns så många hemlösa i Malmö. Själv ser jag inte de så ofta men när jag väl gör det så skulle jag så gärna vilja hjäpa till...



Blev hämtmat idag...pizza. Hade tänkt göra paj idag men vi hade missat ta fram det vi skulle ha i pajerna...inte så smart...men...sånt händer.

Mats och jag tog en sen kvällspromenad i mörkret. Reflexvästar på och mössor och vantar...sen är det bara att gå....

Har tänkt på en sak. När jag ätit pizza så blir jag sanslöst törstig....dricker, dricker och dricker...får inte nog...känns som om jag skulle kunna dricka halva atlanten eller nåt. Jag har inte ens skinka på pizzan så det måste helt enkelt vara degen som är så salt....

nej, får no gå och dricka lite till...                                




natti natti...

Kommentarer
Postat av: marie

Visst e det hemskt att det ska finnas hemlösa.....Jag brukar köpa tidningen ALUMA,så känns det i alla fall som man hjälper dem lite.Förra vintern frågade jag killen som sålde tidningen om jag fick ge honom en av James alla fleecetröjor.Han blev jätteglad.Det går att hjälpa till i det lilla också......

2009-12-03 @ 12:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0